5 Ağustos 2008 Salı

CORNinCUP


Birkaç yıldır büyük alışveriş merkezlerinde çeşitli tatlarda bardakta haşlanmış mısır yemek moda oldu. Tabiki biz mısır severlere küçücük bardak yeterli gelmediği için evde bu lezzeti yakalamanın yollarını aradık çok yakınlaştığımız kesin.
mısırları haşladıktan sonra bıçak yardımıyla koçanından ayırıyoruz,çelik tencereye yarısına kadar su doldurup kaynatıyoruz ,mısırları ısıya dayanıklı bir kevgire döküp kaynamakta olan su buharının üzerine yerleştiriyoruz suyla temas ettirmeden buhar üzerinde mısırların üzerine bir kapak kapatıp en az yarım saat buharda pişiriyoruz bir cup ölçüsündeki mısırı derin bir kaba alıp az miktarda tuz kaşık ucuyla tereyağ isteğe bağlı olarak kaşar, acı sos,limon,sarımsak vs ile karıştırıp cuplarda servis yapıyoruz.
mısır özellikle çocukların zihinsel gelişimleri için çok faydalı bir yiyecek.

5 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben kaşar koymadan ve buharda pişirmeden yapıordum bunu da mutlaka deneyeceğim.

Sevgiler,
Evren

Dilek Mutfakta dedi ki...

selam canım gerçekten marketlerde küçücük bardaklara birsürü para vermek benide bu yola itti taze mısır olmadığı zamanlardada ben metrodan 2,5 kiloluk paketlerdeki donmuş mısırlardan alıp yapıyorum eh fena olmuyor

ayseyaman dedi ki...

Bu moda nerden gelmiş TR'ye merak ettim? ben en son bıraktığımda yoktu böyle şeyler..
bunu yiyince karın doymaz ki, yaninda başka bişey yok mu?
Böyle kuru kuru yeniyor demek..Valla millet cırcır olur WC kuyruklarında..:)

pelince dedi ki...

Dilek küçücük kutu çok pahallı yetmiyor ayrıca :))evde olması süper olmuş,ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

sevgili evren damak tadına kalmış istediğin şekilde tatlandırabilirsin.................DİLEK evet donmuş mısırlada oluyor ama taze varken şimdi böylesi daha uygun..............................AYŞE canım hani derlerya hap yap para kap bu da öyle birşey eskiden kazanda kaynamış yada közde pişmiş mısır satılırdı cır cır olmaya yetmez bardaktaki mısır taneleri az miktarda çok pahalı satılıyor:)........................PELİN haklısın canım helede benim oğlum gibi obur olunca hiç yetmiyor ama tadını beğendi artık doya doya yiyebiliyor hepinize teşekkürler