6 Eylül 2008 Cumartesi

HÜNKAR BEĞENDİ











MALZEMELER







500 gr kuşbaşı dana eti



1 adet kuru soğan



1 adet domates



sıvıyağ,tuz,karabiber



kuşbaşı doğranmış etler güzelce yıkandıktan sonra tencereye alınır ,soğan ve domates rendesi ilave edilir yağı da eklendikten sonra kısık ateşte kendi suyunda pişmeye bırakılır suyu çok azalırsa azar azar su ilave edebiliriz pişmeye yakın tuzu ilave edilir etimiz hazır.



BEĞENDİ



3 adet közlenmiş patlıcan



1 su bardağı süt



1 yemek kaşığı margarin



1 yemek kaşığı un



1 yumurta sarısı



tuz



közlenmiş patlıcanları bıçak yardımıyla güzelce püre haline getirelim,tencereye margarini alıp eritelim unu ilave edip kokusu çıkana kadar kavuralım,tel çırpıcı yardımıyla yavaş yavaş sütü ilave edelim güzelce çırpalım unu topaklandırmadan pişirelim ,yumurta sarısı ilave edip karıştırmaya devam edelim ,patlıcanları ilave edip güzelce karıştırarak bir taşım pişirelim tuzunu ekleyip altını kapatalım



servis tabağına önce beğendiği koyup üstüne hazırladığımız et soteyi ilave edelim .afiyet olsun


Patlıcan sevmeyenler et soteyi patates püresi ilede servis edebilirler.
























PATATES PÜRESİ




3 orta boy patates




1 yemek kaşığı margarin




1 çay bardağı süt




1 adet yumurta sarısı




patatesler haşlanır eziciyle püre haline getirilir bir teflon tavada patates püresi,yağ, yumurta sarısı,süt ve istenilen miktarda tuz sürekli karıştırılarak pişirilir tavaya yapışmadan dönmeye başlayan püre pişmiş demektir.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

biliyor bu hünkarlar ağzının tadını doğrusu

ellerine sağlık
sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hünkar beğenmiş zaten bizede onaylamak düşer:))

canım ellerine sağlık bir kere denemiştim bende çok beğenmiştim..

sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hünkarı bilemem :)))
ama ben çok beğendim ve
çok severimm :))
elinize sağlık
SVGLRRR

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık hayırlı ramazanlar sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

işte budur,nefaset bir yemek en son geçen sene bir iftarda yemiştim bir daha yiyemedim nefisti tek kelimeyle oda:)
bu güzel tatta harika görünüyor ellerinize sağlık.

pelince dedi ki...

Bende dün akşam iftara davetliyim orada yedim,yoksa bugün kesin yapardım.Şahane olmuş,ellerine sağlık dilekciğim..
Keyifli pazarlar.
Hayırlı İftarlar..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık cnm çok zengin duruyor bu yemek hakikaten :)

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

Feyza Fidan dedi ki...

Tam ramazanlık bir tarif olmuş vallahi :) İftara yapsammıki acep :)
Ellerin dert görmesin canımcım,
Kucak dolusu sevgiler..