20 Nisan 2008 Pazar

ENGİNAR DOLMASI


Bizim aile enginarla oldukça geç tanıştı.bursalıların pek bilmediği son zamanlarda yaygınlaşan enginarı bilenlerin terifleriye pişirmeye çalışıyoruz.Enginar dolması tarifini bir tv programında gördüm ve denemezsem ölürüm diyerek işe koyuldom.Beni cezbeden görüntüsüydü hiç ayıklamadığım enginarı ilk kez bütün aldım kapalı olanları tercih edilmeliymiş.Güzelce yıkanan enginarları kesilen sap kısmından tutup tezgaha hafifçe vurdurarak açılmasını sağlıyorsunuz daha sonra iç kısmını bir tatlı kaşığı yardımıyla güzelce temizliyorsunuz hiç kılçık kalmayana kadar ,yapraklarının uçlarını tırnak gibi olan yerlerini kesip limonlu tuzlu suya bırakıyorsunuz.Daha önceden sıcak suyla ıslatığım pirinci (ben göz kararı pirinç kullandım)yıkayıp süzdükten sonra rendelenmiş kuru soğan, ince kıyılmış taze nane,dereoto,zeytinyağ,tuz ve karabiberle harmanlayıp bütün haldeki enginarın önce oyduğumuz orta kısmına sonra kat kat yapraklarının arasına dolduruyoruz.Tencereye yerleştirdiğimiz enginarların üzerine zeytinyağ,limonsuyu,tuz ve bir miktar sıcak su ilave edip kısık ateşte 35-40 dk pişiriyoruz.Yerken önce dış yaprakları elinizle alıp içinde biraz içde oluyor diplerini emerek sıyırın yapraklar bittikten sonra göbeğe ulaşılıyor mükemmel bir lezzeti var.Dediğim gibi bizim için yabancı bir sebze ama elimden geleni yaptım eğer bir kusurum varsa tüm egelilerden özürdiliyorum.

1 yorum:

egeli dedi ki...

Merhaba ,ben Mübeccel,siten hayırlı olsun ,daha şimdiden çok güzel ,ilk yorum benden geliyor galiba !!her gün bilgisayarı açıpta yorum beklemek ne demek ben iyi bilirim.Bende şeker hamuru yapmaya yeni başladım ,ilk yaptığım şeker hamuru olmadı ve neredeyse pes edicektim,ama Esracım sayesinde az bir miktar denedim ve oldu.bu haftada oğlumun doğum günü ve ona pasta yapmayı düşünüyorum.Sevgili Esra 'nın bilgileri ve yardımlarıyla başarıçam inşallah.Tekrar hayırlı olsun canım,bize de bekleriz ....sevgiler