23 Eylül 2009 Çarşamba

EV YAPIMI BAKLAVA

002

Bayram için hazırladığım baklava tarifini paylaşmak istiyorum .

MALZEMELER

*2 yumurta

*8-9 su bardağı un

*200 gr eritilmiş tereyağ

*2 su bardağı ılık süt

*2 paket kabartma tozu

*açmak için 300 gr nişasta

ŞERBETİ İÇİN

4,5 su bardağı şeker

4,5 su bardağı su

3-4 damla limon suyu

İÇİ MALZEME

250 gr çekilmiş ceviz

100 gr çekilmiş fındık

üzeri için 150 gr margarin eritilmiş

Hamurun malzemeleri karıştırılıp güzelce yoğurulur elde edilen hamur 15 dk dinlendirildikten sonra 3 e bölünür ve bölünen her parçadan 15-18 tane beze yapılır nişasta serpilmiş tezgahta her bir beze ufak bir tabak büyüklüğünde açılır 15 yada 18 beze aralarına bolca nişasta serpilerek üst üste dizilir ve tepsi büyüklüğünde açılıp tepsiye yayılır üzerine çekilmiş ceviz ve fındık karışımından serpilir diğer hamur parçalarınada aynı işlemler uygulanır en üste yayılan hamurdan sonra baklava dilimi şeklinde kesilir ve 150 gr margarin eritilip kızgın halde üzerine gezdirilir 150 derece kızgın fırında yaklaşık 1,5 -2 saat pişirilir fırın ısısı düşük olmalı çünkü baklavanın içi güzel pişmelidir pişen baklava soğumaya alınır.

şerbet hazırlanır şerbet kaynar haldeyken soğumuş baklavanın üzerine 2 kepçe gezdirilir kalan şerbet biraz ılındıktan sonra tatlıya ilave edilir ve bekletilir.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş öpüyorum...

SMİLENA dedi ki...

nefis canım.kaldıysa geliyorum yemeye.harikasın canım ya.ben dah hiç yapmadım...
çok öpüyorum..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harikasın canım..
afiyetler olsun..

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım.Baklava yapmak herkesin harcı değildir cesaret ister .Tebrik ederim.

made in funda dedi ki...

tek kelime ile harikasın canım....olsa da yesem şimdi...

geçmiş bayramın kutlu olsun canım...

pelince dedi ki...

Muhteşem !!! tam benlik :)) ellerine sağlık...