22 Mayıs 2010 Cumartesi

NEFİSE

048
Adıyla tarifiyle sevgili AYŞE YAMANA ait Nefise, 14 mayıs benim doğum günümdü pastacı olunca herkesin acaba kendisine nasıl pasta yapıcak beklentisi oluyor ama ben kendim için hep yaptığım pastayı değilde farklı lezzetler hazırlamayı seviyorum nefiseyi meyveli tatlıları sevenler için şiddetle öneririm fark ettimki oldukça uzun zamandır tarifte vermemişim bu vesileyle tarif sayısınıda sıklaştırırım inşallah.
-1 kat pandispanya (isteyenler hazır pasta tabanın bir katınıda kullanabilir)
sütle pandispanyayı ıslattıktan sonra kelepçeli kalıba,çembere (hiç biri yoksa yağlı kağıdı pastanın çapı kadar kesip iki yada üçe katlayıp pastanın etrafına çember yapabilirsiniz)yerleştiriyoruz,4 bardak süt ,2 yumurta sarısı,1 su bardağı toz şeker,3 y.k un,4 y.k buğday nişastası ve çok az suda erittiğimiz toz jelatini (olmasada olabilir)ilave edip pişiriyoruz iyice soğumasını bekliyoruz ve 1 kutu kremayı iyice çırpıp ilave edip mikserle çırpmaya devam ediyoruz hazırladığımız kremanın yarısını pandispanyanın üzerine yayıyoruz istediğimiz meyveleri ben çilek,vişne ve frambuaz kullandım kremanın üzerine yerleştiriyoruz biraz antep fıstığı ve çakıl çikolata parçacıklarınıda serpiştirip kalan kremayı üzerine yayıyoruz ve buzdolabında soğumaya bırakıyoruz,üzeri için ben limonlu jel kullandım istediğiniz jeli kullana bilirsiniz ,jeli kutunun üzerinde yazılı tarifine göre hazırlayıp iyice soğutup burası çok önemli artık koyulaşmaya başlamış olması gerekiyor yani akıcılığını kaybedince hazırladığımız pastanın üzerine döküp bir gece buzdolabında bekletiyoruz.afiyet olsun

4 yorum:

pelince dedi ki...

Dilekcim geçmiş doğum günün kutlu olsun.. Nice mutlu senelere arkadaşım...
Pastacının kendine pasta seçmesi daha zordur,haklısın... Nefise pek güzel gözüküyor...
afiyetler olsun..

Sevgiler..

ZUHAL dedi ki...

Geçmiş doğun günün kutlu olsun canım.Her şeyin gönlünce olacağı güzel bir yaşın olsun .Pastan oldukça mütevazi olmuş ellerine sağlık.Diğer pastalarınada her girdiğimde tekrara tekrar bakıyorum.Face dede arkadaş olduk.Sevgilerimi bırakıyorum sana.

ZUHAL dedi ki...

Geçmiş doğun günün kutlu olsun canım.Her şeyin gönlünce olacağı güzel bir yaşın olsun .Pastan oldukça mütevazi olmuş ellerine sağlık.Diğer pastalarınada her girdiğimde tekrara tekrar bakıyorum.Face dede arkadaş olduk.Sevgilerimi bırakıyorum sana.

Özlem Ekşi dedi ki...

Canım doğum geçmiş doğum gününü en içten dileklerimle kutluyorum.Pastalarının hepsi birbirinde güzel hangisine yorum yazacağımı şaşırdım doğrusu :)Daha nice doğum günlerinde ve pastalarda buluşmak dileğiyle sevgiyle kal...